Gulasz piwny

Kiedyś znalazłam przepis na taki gulasz [ nie pamiętam gdzie znalazłam], ale dość długo czekał w kolejce na wypróbowanie. W końcu nadeszła pora i oto efekt.
  • 50 dag łopatki wieprzowej
  • łyżka papryki mielonej
  • 5 dag smalcu
  • łyżeczka kminku
  • 1/2 l piwa
  • kromka razowego chleba
  • sól, pieprz
Mięso pokroić w kostkę i oprószyć sproszkowaną papryką. Cebulę obrać, pokroić w grubą kostkę, zrumienić na rozgrzanym smalcu. Dodać mięso, stale mieszając, smażyć razem około 10 minut. Całość oprószyć kminkiem, wlać połowę piwa. Rondel przykryć i gotować około 45 minut. Pokruszyć drobno razowy chleb, dodać do mięsa razem z pozostałym piwem. Gotować na małym ogniu jeszcze około 15 minut. Doprawić sola i pieprzem.

Komentarze

  1. Bardzo lubię. Polecam z ciemnym piwem:), oczywiście nie tylko do sosu:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Piwo do gulaszu? hmm ciekawe.. jeszcze nigdy nie próbowałam takiego zestawienia. Wyglada apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Zapowiada się pyszny obiad! :-)) Nie znam takiego wykonania, ale nic straconego, po prostu wypróbuję :-))

    www.przysmakiewy.pl

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i komentarz... Pozdrawiam i zapraszam ponownie.....
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga ? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie..a umieszczę je w galerii.